Monday, October 22, 2018

BBM3410/18 : DUIT

Assalamualaikum .

Duit !! Siapa je yang tak perlukan duit kan ? Lagi² student yang selalu habiskan duit untuk makan , lepak dan sebagainya.

Bagi aku pulak , aku jenis suka simpan duit dan keluarkan duit bila aku terdesak . Tapi macam hari² lak terdesak . Huhuhh . Dan aku sejenis yang tak reti mintk duit kat mak ayah aku . Segan ! Sebab dah besar . Huuuu

Sebab tu lah aku habiskan masa terluang aku denga buat kerja part time . Kerja kat mana , biar lah rahsia . Sebab aku tak suka kawan² aku datang masa aku tengah kerja .

Siapa cakap senang belajar sambil kerja ni ?

Mencabar sangat , tapi tu lah , ni jalan yang aku pilih . Sebab aku tak nak susahkan mak ayah aku .

Dan ramai tanya aku , macam mana manage masa ? Dengan tugasan , PITA , kelas semua tu .

Ermmm . Aku rasa kalau kau yang nak buat semua tu dengan ikhlas dan yakin kat Allah , semua tu jadi mudah . Alhamdulillah aku boleh buat semua tu . Dan masuk sem yang kedua dah aku kerja .

Tips yang selalu aku pegang

* Niat tu kena betulll !
* Doa merayu kat Allah
* Mintak restu mak ayah & luang masa dengan mereka
* jaga hubungan dengan manusia
* mudahkan urusan orang lain .

Tu je benda yang aku selalu buat walaupun aku ni kengkadang perangai macam hantu !!

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.